Kimya sektörü, Turkchem Eurasia Fuarı’nda buluşacak
İki yılda bir düzenlenen ve yarattığı küresel tesirle artık dünyanın sayılı kimya kesimi aktiflikleri ortasında yer alarak, yerli ve yabancı kesim profesyonellerinin buluşma noktalarından biri haline gelen Turkchem Eurasia Fuarı’nda geri sayım başladı.
Fuar; kimyasallar, laboratuvar ve teknoloji alanlarına yönelik gerçekleştirdiği ulusal ve milletlerarası birçok projeyle Türkiye kimya endüstrisinin büyümesinde değerli rol üstlenen Artkim Fuarcılık tertibiyle gerçekleşecek. Yeni iş ilişkilerinin kurulması, geliştirilmesi ve kesime dair son gelişmelere mesken sahipliği yapacak Turkchem Eurasia Fuarı, 24-26 Kasım 2022 tarihleri ortasında İstanbul Fuar Merkezi’nde iştirakçi ve ziyaretçilerini ağırlayacak. Toplamda 40 farklı ülkeden 506 firma ve temsilciliğinin yer alacağı fuarda dünyanın dört bir yanından 15 binin üzerinde ziyaretçi gelmesi bekleniyor.
Kimya kesiminden 9 ayda 25,5 milyar dolarlık ihracat
Yükselen büyüme ivmesi ve ihracat potansiyeli ile dikkatleri üzerine toplayan kimya sanayi; plastikten kozmetiğe, ilaçtan boyaya kadar birçok alanda sağladığı son eserlerin yanı sıra, çok sayıda kesime orta eser ile hammadde temin etmekte ve öbür endüstrilerin gelişmesine katkıda bulunmasının yanı sıra iktisatta kıymetli bir pozisyona sahip.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bilgilerine nazaran, Türkiye’nin ihracatı eylül ayında geçen yıl tıpkı periyoda nazaran yüzde 9,2 artışla 22,6 milyar dolar olarak gerçekleşti. Eylül ayında ihracat şampiyonu olan kimya bölümü ise 2,9 milyar dolar kıymetinde ihracat gerçekleştirdi. Dalın birinci 9 aylık ihracatı yüzde 40,2 artarak 25,5 milyar dolara ulaştı.
Kimya bölümü eylül ayında da en çok ihracat yapan dal oldu. Ülke ihracatından yüzde 14,7 hisse alan bölümün ihracatı geçen yıla nazaran yüzde 28,2 arttı ve 2,9 milyar dolar kıymetinde ihracat gerçekleştirdi. Eylül ayıyla birlikte üst üste yedinci sefer ihracat önderi olan kimya dalı, birinci dokuz aylık periyotta gerçekleştirdiği 25,5 milyar dolarlık ihracat ile yüzde 40,2 büyüdü.
İhracat sayılarını daha da arttırmayı hedefleyen Turkchem Eurasia Fuarı’ndaki Alım Heyeti Programıyla potansiyel alıcılar ve iştirakçilere, fuar müddetince özel B2B alanında ikili görüşmeler yapma imkanı sunulacak.
Uluslararası iştirakli konferans
Turkchem Fuarı ile eş vakitli olarak düzenlenecek Konferans Programı dahilinde yurt içinden ve yurt dışından gelen uzmanlar tarafından gerçekleştirilecek sunumlar ile fuar ziyaretçileri; iştirakçi firmaların, üniversitelerin ve STK’ların anlatımlarıyla yeni eser, formülasyon, son teknolojiler ve dal ile ilgili gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma fırsatı yakalayacak.
Birçok fırsatı bir ortada sunacak
Ulusal ve milletlerarası standartlarda birçok kıymetli projeyi hayata geçiren Artkim Fuarcılık İcra Heyeti Lideri Cengiz Yaman, “Türk Endüstrinin nabzını tutan Kimya Bölümüne hizmet vermek maksadıyla 20 yıl önce çıktığımız yolda bugün, ülkemizi ihtisas fuarları alanında global bir marka yapma maksadıyla ilerliyoruz. Düzenlemiş olduğumuz ihtisas fuarları ile bölüm paydaşlarının milletlerarası pazarlara açılmalarına, ihracatın gelişmesine katkı sağlıyoruz. Turkchem Eurasia 2022’de de yeniden alım heyeti programımız devrede olacak. Firmaların, maksat pazarlara ve ülkelere yönelik, dış ticaret ivmesinin arttırılması ve ihracata yönelik eserlerinin tanıtılması gayesiyle gerçekleştirilen alım heyeti programı, evvelki fuarlarda olduğu üzere iştirakçi firmalara büyük bir potansiyel sunacaktır” dedi.
Pandemiyle birlikte değişen yeni kuşak fuarcılık anlayışı ve tüketici davranışları doğrultusunda daima kendilerini geliştirdiklerini tabir eden Cengiz Yaman, “Yurt içi ve yurt dışı odaklı, yüksek hacimli iş birliklerine imkan sağlayan ortamlar olan fuarlar; birebir işlevlerin sanal ortama taşındığı, vakit ve yer sınırlamalarından bağımsız daha küresel etkinliklere dönüşmüş durumda. Biz de Artkim olarak, sunduğumuz hizmetleri daima geliştirmeye devam ediyoruz. Fuar alanlarımızı yalnızca eser ve teknoloji tanıtmakla sınırlamıyor; düzenlediğimiz konferans, panel ve workshoplarla da kesimin geleceğine ışık tutan bir platforma dönüştürüyoruz. Fiziki fuar ortamı ile iştirakçilere alışılagelen tüm imkanları en aktüel ve üst seviye kalitede sunarken; sanal fuar platformumuz üzerinde de giydirilebilir dijital stant, eser bilgileri paylaşımı, kartvizit paylaşımı, aktiflik pazarlama paketi üzere inovatif ve pragmatik hizmetler üreterek fuarcılığın adeta yeni bir formülünü geliştirmiş oluyoruz” diye konuştu.
Geleneksel ve dijital fuar tecrübesi ile yüksek etkileşim
Artkim Fuarcılık, Turkchem Eurasia Fuarı’nda da geliştirdiği dijital tahliller ile sonlu vakit ve yer dezavantajını ortadan kaldırmayı hedefliyor.
Artkim tarafından geliştirilen taşınabilir uygulama sayesinde ziyaretçiler, allArtkim’i taşınabilir aygıtlarına indirerek fuarın bilgilerine erişebilecek, fuar ziyaretlerini planlayabilecek, firma ve aktiflik ayrıntılarını görüntüleyerek toplantı talebi gönderebilecek. Fiziki fuarın bitiminin çabucak akabinde yayına açılacak olan sanal fuar alanında ise iştirakçi firmalar 3 ay boyunca ziyaretçilerini sanal dünyada ağırlayabilecek ve etkileşimde olabilecek. Fuarın birinci günü ve ikinci günü gerçekleşecek olan panel programları ayrıyeten Turkchem TV’den canlı yayınlanacak.